Etching in Sweden

Kitchen Knife Forums

Help Support Kitchen Knife Forums:

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, and others.

toek

Well-Known Member
Joined
May 17, 2011
Messages
97
Reaction score
0
Hi, ive been trying to get my hands on some FeCl3 but neither the regular tech vendors nor the paint shops seem to have it any more. Ive read a lot of posts on etching and also seen some movies with hot vinegar etching. Im reaching out to my Fellow Swedes and others with a suggestion for a substitute for Ferric Chloride.

If it matters i want to refurbish a Fujiwara Kato.

Thanks Tomas.
 
Great Erkiz thanks, not sure if its ok to import that kind of chem ill check it out. Any other suggestions? or substitutions out there?
 
tja. jag har testat etsat med varm vinäger. funkar utmärkt.
 
Mr.Magnus, just regular white vinegar? What temp and for how long aprox? Did you Dip it or swab it?


Tack!

T.
 
If you can get hydrochloric acid you can make some of your own. I know it sounds silly, but it works just fine. I have done it myself.
Just add some scrap iron and let sit for a week or so. It will turn brown and no longer have an odor. Then just add distilled water 3:1 and you are set to go.
Del
 
Mr.Magnus, just regular white vinegar? What temp and for how long aprox? Did you Dip it or swab it?


Tack!

T.

Japp vanlig vit vinäger. häll i en kastrull och vänta tills det börjar koka ta av kastrullen och häll i en tex i en termos som är minst lika hög som bladet eller en glasbunke lr dylikt som du kör folie runt så det håller värmen längre. se till att bladet är 100% rent från skit och fett med tex fönsterputs och aceton. använd gummi handskar när du håller på med bladet för att hålla det rent. ner med bladet i ca 10 min och rör om lite då och då så bublorna som bildas på ytan av bladet inte ligger kvar. ta upp bladet skrubba rent det svarta os lagret som bildats på bladet med en svinto under rinnande vatten och torka av, ner me bladet igen i vinägerbadet, uprepa samma process tills du får en finish du är nöjd med.

ju varmare vinägern är desto snabbare går det. ju svalare den är ju saktare går det. vilket du kommer se. blir det för kallt är det bara att värma upp igen.
 
Thanks for the info Del. Sounds easy eunogh. Magnus tack, jag testar vinäger innan jag går på de tyngre kemikalierna.
 

Latest posts

Back
Top